i love you~我愛你~당신을 사랑~私はあなたを愛して^^
Mohammad Ridzwan Bin Thaha




Norazrinah Amir [rina]. Student of International Islamic College. Dip. in accounting.Alhamdulilah, da gred da pun.Insyahallah, Future Husband Mohammad Ridzwan Bin Thaha. May Allah protect our relationship. Stay strong, always understand each other.

Ya Allah , Thanks for the gift of my life today .
Today is the best of my life ! alhamdulillah.

Sabtu, 4 April 2015

chapter by chapter

Bangun dari tidur dan yg pertama sekali aku terbyg dan teringat2kan dia.
rindu sebenarnya,
setiap bulan terang.
mesti teringat saat2 indah.
saat itu la. Aku  mula mengerti perasan yg namanya bahagia.
bahagia yg sebenar. *cehhh


sebelum nie,
hati kosong. nmpk lelaki pon xde perasaan suka...lesbian ke ? ehh tak juga ..entah rasa benci adalah
"smpaikan, BENCI dgn org yg sedang BERcintan cintun".
mungkin ini akibat agaknya hahaha akibat yg sgt membhgiakan. *perasan*


mula kenal cik abg,
aku ? buat bodoh, sombong nak mapuih tpi xla mampuih pon..elok je aku tgk ~
yela mana layan time tu.
hati masih batu bata.
guna laser pon xkan cair.
sure~



perghh sekali, lama2 kenal. tercuit2 hati ~ tetiba percent hati 0% jdi 50%. da kenapa?
alaaaaa ~ alaaaaa ~ mula jatuh cinta pandang pertama haha okay kelakar.
pengalaman bercinta pun takdak "zero" ahh cam tu? camne nak feeling nie..camne nak control nie?
so, aku mengambil keputusan utk berfikir selama 10 hari
"rina cool rina cool" okay aku cool dan buat diri rasa bahagia "excited sehh* ~ ntahla, mcm mana bole terbuka hati nie. pandai kan kau cari kunci syg ~ bgus bgus.
seorang manusia yg lahirnya sbgai lelaki ini..
punya hati budi yg baik even perangai *oppss nonono xleh tahu la ~ kite je bole tahu ^^
and sbgai manusia yg lahirnya sbgai pompuan mana tak suka klau lelaki tu baik.
tpi masalahnya, dia bukan je baik tpi..tpi tpi entahla tak terkata *kagum* ~
seriously la ! aku bole kata "i love him so much since
baru kenal beberapa hari masa tu sbb mulut dia byk gula....

okay, before in relationship ni.
kite org just as a friend .......xlebih la tpi cam lebih sbb
aku gatal xnak mengaku dia kawan tpi mengaku as my boyfriend hahaha.. xpe lek rina pendam dlu.... tu cara yg berkesan supaya xkantoi biarla dia mana tahu pun hahaha.
then,
ini bapak sedihh gila
cerita sedih aku yg paling sedih gila la...
bekecai hati aku ...  first time rasa, sakit hati ya ampunn..
bila dpt tahu dia da in relationship with another girl.
uishhh sedih bak hang. tak patah hati ni.
sedih bagai nak rak.
yela, org meroyan sbb da sygkan huhuhu
kemudian, mak cuba nak redho time tu..moody berpanjangan, nangis memanjang,
nmpk sgt xleh terima kenyataan. yes..xleh terima !!
termenung jauh.."mmmm xpe la dia bkn utk kau rina..xpe xpe" haha kemain.
so, bersedih dan bersendirian selama beberapa bulan.
tpi, so okay peduli ape aku hahahaha..the hati aku rasa mula nak fight je time tu bila always keep in touch dgn aku ..terfikir juga "pelik btul, da ade awek..bole contact org lagi..da knp?' playboy ehhh...but not, cinta xdihargai...so okay abam kite tahu la mesti awk pun da jatuh cinta and rindu juga dkt si comel nie kan ? kan? kan ? hahaha bye.*berangan time tu



then, mmg tak diduga dan tak disangka. dia dtg bgi hati kat aku yg xde hati nie ...ohh godd dia suka dkt aku? firasat aku btol? yessssssssssssssssssss! yela gila kan punya perasaan yg mcm nie...nekad
diri nie nak kat dia juga..so,aku kemain sampai doa bgai. *see percaya takdir Allah ...
alhamdulillah, tak smpai beberapa bulan dia putus hahahaha *jahat gile, sorry ~ *
akhirnya, dibawa bulan terang purnama dia meluahkan segala isi hati dgn bait2 kata yg wahhhhh ~
blushing gile! yela mana taknya ..org yg kita admire selama nie suka kita juga.. tak bahagia gitu? da kita nie  hargai sgt saat2 dia meluahkan perasaan tuh heheehe.


Sebelum in relationship pon saya da risau pasal dia tahap babun da, nie kan plk da in relationship hmmm lagi la  risau tahap king kong meroyan agaknya..
yela, takutkan,
takut diambil org, nie kalau aku jdi lelaki aku da kawen terus nie hehehehe.
but nevermind. coz i  know la syg saya nie mcm mana.*jgn nak muntah~
lahh xyah nak muntah2 org nak duk cerita pasal sweet. takkan la nak cerita ala- ala cerita "semut dan pemburu" start with once upon the time...bla..bla..idokk  la gitu kan.

okay sambg balik ye..
i know him very well ~
dia jenis yg mcm mana,  perangai dia sume mesti la tahu.*bakal isteri kan hehehe
alhamdulillah, nak masuk 4 tahun ke 5 tahun mcm tu da hubungan nie, tpi tak kahwin2 lagi hahaha
xde la..kita dlm berpasangan nie kena tolak ansur sikit..bgi dia  fikir pasal kerjaya dlu..senang masa depan nanti kan..
klau tak menyabar tu, makan pasir la hang .. huhuhuhu tpi, insyahAllah rezeki sentiasa ada..
berikan ruang dlu, utk kejar cita2 dan kerjaya dia dlu. insyahALLAH setia menunggu.


lets talk about him la kan ..
dia nie ... hmm
seriously he's so kind ! even perangai cam setan sikit tpi hati dia fuhhh ~
i je tahu nokkk ... hahahahah xde la ..korang xkenal and baru jumpa dia sekali pon  da bole tahu dia "lelaki baik" bukan baik ade makna..but original baik punya ~ semua org senang bila dgn dia.
hati murni. Alhamdulillah, dpt yg baik2

and talk about my relationship..hmmm not at all yg akan rasa manis tpi xjuga rasa pahit sgt.

yela sometime ..hubungan lama nie mcm2 dugaan, mcm2  ujian ALLAH kasi..sama ada hati kita kuat atau tak..Alhamdulillah syukur dgn ape..lgi pun kiteorg xde la berkepit sepanjang masa. tiap hari2 dating ..tak bosan gitu ? hahaha hubungan yg jauh nie lagi buat rasa syg..rindu semakin kuat...
biasalah perempuan over thinking. over sgt la ! mcm2 la dia fikir yg bukan2..bila terasa jauh dri cinta dia kan hmmm pompuan entah lelaki pon mesti rasa xselamat juga kan..then
sampai satu saat bole mengugat kepercayaan pada pasangan.
Alhamdulillah, org yg syg kita nie tak buat gitu.. mana berani kan ~ cuba la klua berani, penggal kepala dia hahaha.
kekadang, klau dia tak jawab call, tak call, tak reply wsapp ...hmm risau ya ampun!
rasa nak kluar dari hp tu nak tgk keadaan dia sebenarnya camne..then mula la fikir benda yg tak patut..aihh emo mak nokk..tpi, klau mcm tu,maknanya xde lah perasaan percaya kan ..ape guna in relationship tanpa kepercayaan kan ? hmmm tpi, situasi saya nie, bukan tak percaya .. sometime org dok jeles2 tu , duk tanya tu ini tu ini bukan tak percaya cik abg..risau takut ade org goda awk ke kan hehehe ~ kekadang over bole jadi gaduh..aku da la tak reti nak mampuihh pujuk org. aku nie buat org sakit hati lgi ade la T.T
then rasa syg nie Alhamdulillah tak pernah sikit pun terkurang sbb kite hargai ape yg dia buat selama nie..sometime tu nak nangis sbb byk sgt dia buat baik tpi aku nie ahh still juga cari pasal dgn dia..keisan syg..mengada btol kau rina  ~


Apa yg buat diri nie rasa menghargai insan nie..
dia sentiasa ada,
bila sedih dia ada,
bila senang dia ada.
hiburkan hati org gila nie dgn mcm2 lawak dia tu hahaha
bila minta tu ini tu ini mesti ada.
bila minta tlg , dia mesti tlg..xpernah miss lgi kata tak ..

teringat lagi, masa aku still duduk hostel.
every week dia mesti dtg jumpa kekadang after balik kerja terus jumpa..
tak penat ke dia ?
org da sayang, dia sanggup.
smpaikan masa tu ..
dia dtg nak  jumpa aku naik train after balik kerja..klau bole kira setiap hari agaknya..
bygkan je la lepas office hour naik train terus jumpa..semata2 nak tahu
"keadaan baby dia nie okay ke tak"" ade kawan ke tak"" dia taknak aku rasa kesunyian.
ya Allah, bodohnye la sape xhargai  org sanggup buat mcm tu kat kita.
tak bertuah nanti bila jadi isteri dia nanti? huhuhu



then masa simkad rosak , dia sanggup dtg dri jauh padahal at the same time dia ade event tpi dia dahulukan masalah diri ini . okay, seriously ~ terharu syg.
and setiap kali birthday mesti ada hadiah lah ! xpernah xde ^^ even time tu baru kenal tak jumpa lgi tpi hadiah da tersedia.. sweett awk nie mcm cokolatttttt hehe

then dia juga la pendengar setia,
segala bebelan, complain tu ini tu ini, cerita sehari-harian aku dia pasti nak dgr.
nak tahu hari2 yg aku lalui bagaimana
and
dia tahu ape aku tak suka dan suka.
ade masa tu dia tahu yg aku nie mmg minat gila dgn teddy bear, tak pasal2 dia hadiahkan teddy punya la besar gedabak hahaha ..
and time makan, mesti dia akn ingatkan org minta order tu "bang nasi goreng, jgn pedas"hahah sbb dia da tahu aku xmkn pedas alahaii apesal gentle sgt nie  ~

since dia gi kerja naik motor,
kekadang tu dia hantar balik naik motor, mesti bgi aku pkai sweater then dia plk xtak pakai. dai punya sweater aku plk pakai ~ so aku buat simpulan
"dia sanggup rasa sejuk angin tu dripada aku yg kena." awhhhh sweet tpi rasa bersalah ..ya thats right mungkin dia rasa tu tanggungjawab dia sbgai lelaki utk melindungi perempuan lagi2 org yg dia syg kan.

even waktu gaduh, dia je mengalah, aku plk gedik ngade nak gaduh2.
every night, before nak membuta tu..dia pasti call.
bila aku ada di samping dia, mula la dia buat kerja gila tanpa rasa malu sikit pun.. kemain kau kesimpulan aku buat sbb dia yakin, syg dia ade kat sebelah dia.so what kan? dia peduli ape yg penting aku bahagia dgn dia hahaha

entah dia nie mcm mana sweet gila,
time tu mmg teringin nak mkn tat telur lgi2 kuih kegemaran kan.
dia dpt tahu, then dia beli tanpa pengetahuan aku masa tu. of coz la happy. mengidam gila nak tat telur T.T
then smpai kan ade hari tu ,, dia sanggup singgah gi tmpt jual tat telur tu dan beli utk I hahaha nak kata xpe la tpi. fav punya pasal..sorry xleh tolak hahaha,,


NAK TAHU LGI?
DIA happy go lucky sgt!
rugila tak hargai lelaki da baik sgt kat kita mcm nie.
alhamdulillah, klau ada jodoh tak kemana..
Allah hadirkan seseorg tu utk memperbaiki baik buruk, mengisi kekurangan bukan sekadar utk suka2..
aku punya baik pun aku tak tahu..
bgi byk masalah adelah,
da tua pun perangai tak matang lgi rina oii

THEN smpai satu masa
kita tak mahu nak kata apa2
tak mampu fikir satu benda
tak peduli apa org kata
hanya mahu bersama
untuk selamanya


kekdang impian yg sgt diinginkan,
cuma mahu jadi org biasa yg suatu hari akan bergelar isteri.
masak makanan kegemaran kau
sterika baju kau sebelum pergi kerja
mandi dan susukan cinta kita
tidur beralas lengan kau smpai bila- bila
rasa rindu smpai bila- bila
sayang kau smpai bila-bila
simpan cinta aku sampai bila- bila. noktah ~

thanks for everything syg.
i love you and i'll always be by your side.

sincerely,
your Boo.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan